Wednesday 15 April 2015

Lowongan Kerja 2014 Bank BRI Agro

Lowongan Terbaru BRI

BANK AGRO
was originally founded on full understanding of the Pension Fund Plantation (Dapenbun) as employee pension funds throughout PT Nusantara Plantation, that agribusiness in Indonesia is very potential to be developed. So when the government issued a policy that provides an easy to open a business bank on October 27, 1988,
Dapenbun use this opportunity to set up banks to help finance its main business activities in the field of agribusiness.

BANK AGRO was established with a view to carry out business activities in the field of commercial banking in the broadest sense professionally, as well as instrumental support the realization of the agribusiness industry that is growing and developing in a strong national economic system in the era of globalization in the future.

BANK AGRO established by notary deed Rd. Soekarsono, SH in Jakarta No. 27 dated September 27, 1989, and then obtain a business license from the Minister of Finance dated December 11, 1989, began commercial operations on February 8, 1990.

LOWONGAN KERJA BANK BRI AGRO 2015

1. Officer Development Program (ODP)
- Diutamakan Laki-laki max. usia 27 Tahun;
- Tinggi min. 170 cm;
- Pendidikan min. S1, Jurusan: Pertanian, Peternakan, Teknologi Pertanian,
Ekonomi, Manajemen, Akuntansi, Perbankan, Bisnis, Hukum (Akreditasi A/B),
dengan IPK PTN min. 2,75, PTS min. 3,00 (skala 4.00);
- Berpenampilan menarik;
- Dapat mengoperasikan komputer dengan baik (min. MS. Office & Excel);
- Bersedia ditempatkan di seluruh wilayah Kantor PT. Bank Rakyat Indonesia Agroniaga Tbk.

2. Officer Development Program Information Technology (ODP IT)
- Diutamakan Laki-laki max. usia 27 Tahun;
- Tinggi min. 170 cm;
- Pendidikan min. S1, Jurusan: Teknik Informatika, Teknik Komputer, Ilmu Komputer
dengan IPK PTN min. 2,75, PTS min. 3,00 (skala 4.00);
- Berpenampilan menarik;
- Menguasai bahasa pemrograman Java, VB, VB.Net, ASP.Net, C#.Net, MySQL, SQL Server serta
Jaringan Komputer;
- Bersedia ditempatkan di wilayah Kantor Pusat PT. Bank Rakyat Indonesia Agroniaga Tbk.

3. Programmer (PRO)
- Diutamakan Laki-laki max. usia 27 Tahun;
- Pendidikan min. D3, Jurusan: Teknik Informatika, Teknik Komputer, Ilmu Komputer
dengan IPK PTN min. 2,75, PTS min. 3,00 (skala 4.00);
- Menguasai bahasa pemrograman Java, VB, VB.Net, ASP.Net, C#.Net, MySQL, SQL Server serta
Jaringan Komputer;
- Memiliki pengalaman sebagai programmer (lebih diutamakan);
Jaringan Komputer;
- Bersedia ditempatkan di wilayah Kantor Pusat PT. Bank Rakyat Indonesia Agroniaga Tbk.

Lamaran dapat dikirim atau diatas langsung ke:
PT. Bank Rakyat Indonesia Agroniaga Tbk.
Gedung Agro Plaza Lantai 16 - Divisi MSDM
Jl. HR. Rasuna Said Blok X-2 No. 1
Kuningan, Jakarta Selatan, 12950

Gabung di facebook / Langganan Lowongan Via Email

JOB INTERVIEW TIPS

QUESTION IN JOB INTERVIEW

While it is impossible to guess exactly what you will be asked during an interview, you can prepare yourself by developing answers to the most common job interview questions. This kind of preparation will not only help you remain calm during the interview, it will help you READ MORE......

Job Interviews- Dress for Success

The phrase “Dress for Success” is one of the most overused bits of advice for job hunters. At the same time, it is also the best advice. As unfair as it may seem, humans judge one another on appearance and worse yet, on clothes. It is very unfortunate that such prejudices can’t be left in junior high school where they belong. That being said, you must make every effort to have the right clothes for the job that you are seeking. READ MORE.....